Monday, January 4, 2010

Kasih Sayang
























Walaupun agak terlambat, saya masih nak buat ucapan Tahun Baru buat semua. Salam 2010! Tahun ni tema untuk diri saya dan keluarga ialah 'Kasih Sayang' (cam bagus jer..). Yelah, tengoklah apa yg berlaku pada dunia hari ini tanpa kasih sayang. Percakaran dalam keluarga, pencemaran alam sekitar, jenayah, percaturan politik yg tak sihat dan macam2 lagilah semuanya berpunca dari ketiadaan nilai kasih sayang. Janji untuk diri sendiri (janganlah janji tinggal janji ye..) saya mahu peruntukkan lebih masa pada keluarga. Tahun 2009 mmg banyak peningkatan dalam kerjaya dan saya berikan komitmen lebih dari keluarga sendiri. Bayangkan hampir setiap hari saya keluar keje jam 7 pagi, balik kul 10.30mlm. Sampai hubby saya kata, opis tu rumah pertama, rumah ni rumah kedua. Tu blm masuk keje hari sabtu n ahad. Walaupun dia tak marah dan sentiasa beri sokongan tapi manalah taukan nanti diam2 dia ada kekasih online lak... Antara bahayanya internet di rumah...hehehe...
Langkah pertama, saya minta tukar ke cawangan lain. Semoga dgn persekitaran baru, bos baru, staff baru dan GAJI baru, saya akan lebih sukses. Amin! Langkah ke-2, berpindah rumah. Fuh! Tak sabar nak ambil angin di balkoni sambil menikmati kebiruan tasik dan melihat aksi2 pemain jet ski. Nanti bila saya dah pindah, saya jemput semua datang ye... Langkah ke-3, saya nak tambah org baru, kira yg last la.. kalau dah pegnen, tak bleh wat keje kuat2 sgt..pas tu bleh cuti 3 bln, gaji jalan.. best apa?
Lama sungguh saya tak update blog ni.. pasal si P1 WIMAX la ni.. last2 kami potong dan ganti ngan DIGI broadband... Puas hati! Asyik nak suruh potong, potong, potong..last2 dia sendiri yg kena potong. Jgn marah ye pada sapa2 yg guna WIMAX dan pekerja2nya. Mungkin sbb saya dok kat tingkat 8, coverage tak ok. Tapi mula2 pakai dulu ok, lepas dia upgrade langsung k.o. Walau camana pun, saya tak pernah lupa jasa WIMAX...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment